Zasady przyjmowania i załatwiania spraw
1. Wszelkie sprawy kierowane do ZTP rejestrowane są w rejestrze kancelaryjnym prowadzonym przez kancelarię.
2. Zasady postępowania przy rozpatrywaniu i załatwianiu spraw indywidualnych określa Kodeks Postępowania Administracyjnego.
3. Pracownicy zobowiązani są do sprawnego, rzetelnego i bezstronnego rozpatrywania spraw, kierując się przepisami kodeksu postępowania administracyjnego oraz przepisami prawa ogólnie obowiązującego.
4. Odpowiedzialność za terminowe, rzetelne i prawidłowe załatwianie spraw ponoszą kierownicy oraz pracownicy zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków.
5. Środa jest dniem bez przyjęć interesantów w działach merytorycznych.
Zasady rozpatrywania skarg i wniosków
1. Skargi i wnioski mogą być kierowane pisemnie lub ustnie do protokołu.
2. Do obowiązków wszystkich pracowników należy:
2.1 sprawne i rzetelne rozpatrywanie skarg i wniosków. Nadzór bezpośredni nad terminowością załatwiania skarg i wniosków sprawuje Biuro Obsługi Mieszkańców,
2.2 przyjmowanie do protokółu skarg i wniosków wnoszonych ustnie,
2.3 niezwłoczne kierowanie wszystkich skarg i wniosków do „Centralnego rejestru skarg i wniosków”, który prowadzi Biuro Obsługi Mieszkańców,
2.4 niezwłoczne kierowanie kopii udzielonej odpowiedzi do rejestru skarg i wniosków.