Kierownik Zespołu: Adrianna Pytko
ul. Podwale 23, pok. 35
tel. 22 277 05 68
e-mail: apytko (@) ztp.waw.pl
Do zadań Zespołu ds. Gospodarowania Mieniem Komunalnym należy prowadzenie spraw wynikających z przepisów ustawy o drogach publicznych, w odniesieniu do dróg gminnych, oraz ustawy o gospodarce nieruchomościami, w odniesieniu do nieruchomości m.st. Warszawy powierzonych do zarządzania ZTP, w szczególności:
- wykonywanie obowiązków zarządcy dróg gminnych w zakresie przekazanym Pełnomocnictwem Prezydenta m.st. Warszawy poprzez:
- przygotowywanie decyzji administracyjnych,
- prowadzenie postępowań w zakresie zajęć pasa drogowego bez zezwolenia zarządcy drogi,
- sprawowanie nieodpłatnego trwałego zarządu gruntami w pasie drogowym dróg gminnych, położonych na obszarze Dzielnicy Śródmieście, oddawanie tych gruntów w najem, dzierżawę lub użyczenie ich w drodze umów na cele związane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego, a także na cele związane z potrzebami obsługi użytkowników ruchu,
- gospodarowanie w granicach zwykłego zarządu, nieruchomościami m.st. Warszawy powierzonymi do zarządzania ZTP, na zasadach określonych przepisami prawa oraz ustaleniami organów m.st. Warszawy w tym:
- zawieranie umów dzierżaw, najmu, użyczenia,
- przeprowadzanie konkursów ofert na dzierżawę nieruchomości będących w administrowaniu ZTP,
- prowadzenie postępowań w przypadku korzystania z nieruchomości bez tytułu prawnego,
- przygotowywanie projektów uchwał i innych aktów prawa miejscowego w zakresie wynikającym z prowadzonych zadań,
- protokólarne przejęcie bądź przekazanie nieruchomości, które na podstawie stosownych dokumentów zostały powierzone lub wyłączone z administrowania ZTP,
- współpraca z jednostkami organizacyjnymi m.st. Warszawy w zakresie realizacji prowadzonych zadań,
- wykonywanie czynności w zakresie ewidencji wydawanych rozstrzygnięć i sprawozdawczości w odniesieniu do wykonywanych zadań.