Kierownik Zespołu: Stanisław Groszkowski
ul. Podwale 23, pok. 28
tel. 22 277 05 44
e-mail: sgroszkowski@ztp.waw.pl
Do zadań Zespołu ds. Dróg należy w szczególności:
- planowanie w zakresie inwestycji, remontów i utrzymania dróg gminnych oraz pozostałych administrowanych terenów, w tym szacowanie wartości zadań wieloletnich z podziałem na poszczególne okresy realizacji,
- kompleksowe przygotowanie inwestycji i remontów dróg gminnych i pozostałych administrowanych terenów w zakresie nawierzchni, oświetlenia, iluminacji pomników i wybranych obiektów architektonicznych oraz wyposażenia w elementy infrastruktury w tym między innymi:
- nadzór nad opracowaniem dokumentacji wraz z dokonaniem zgłoszenia lub uzyskaniem pozwolenia na budowę,
- techniczne przygotowanie przetargów oraz udział w komisjach przetargowych,
- nadzór nad budową i remontami: dróg wraz z odwodnieniem, instalacji oświetleniowych i iluminacyjnych, udział w komisjach odbioru i rozliczanie zawartych umów i porozumień,
- realizacja projektów wybranych w budżecie partycypacyjnym,
- opiniowanie inwestycji i remontów dróg wykonywanych i finansowanych przez inne podmioty,
- koordynowanie planowanych inwestycji i remontów dróg z gestorami sieci uzbrojenia podziemnego i pozostałymi służbami miejskimi,
- kontrola i utrzymanie dróg gminnych oraz pozostałych administrowanych terenów w tym:
- stanu technicznego nawierzchni, oświetlenia i iluminacji,
- urządzeń bezpieczeństwa ruchu i oznakowania pionowego i poziomego,
- czystości i utrzymania zimowego nawierzchni,
- iluminacji pomników i obiektów,
- ukwiecenia i pielęgnacji zieleni,
- pielęgnacji drzew,
- placów zabaw dla dzieci i siłowni plenerowych,
- zarządzanie drogami gminnymi oraz pozostałymi administrowanymi terenami w tym:
- prowadzenie ewidencji dróg gminnych,
- projektowanie oraz opiniowanie stałej i czasowej organizacji ruchu oraz wprowadzanie zmian,
- udział w komisji wydającej zgody na wjazd do strefy ograniczonego ruchu, objętych identyfikatorami,
- wydawanie decyzji na umieszczenie obiektów i reklam w pasie drogowym,
- wydawanie decyzji na umieszczenie urządzeń liniowych w pasie drogowym,
- wydawanie decyzji na lokalizację zjazdów w pasie drogowym,
- przygotowanie tzw. zgód właścicielskich niezbędnych do uzyskania decyzji zezwalających na usunięcie lub przesadzenie drzew i krzewów oraz udział w komisyjnych oględzinach drzew i krzewów przeznaczonych do usunięcia,
- prowadzenie sprawozdawczości w zakresie dróg publicznych do GDDKiA,
- współpraca z innymi zespołami ZTP w przygotowaniu materiałów przetargowych w zakresie kompetencji zespołu oraz udział w pracach komisji przetargowych,
- nadzór, odbiór i rozliczenie prac realizowanych w ramach zadań innych zespołów ZTP w zakresie kompetencji zespołu,
- współpraca z zespołem prawnym i zamówień publicznych w zakresie spraw związanych z odszkodowaniami komunikacyjnymi,
- udział w komisjach dotyczących przejmowania lub przekazywania terenów,
- przygotowywanie sprawozdań i wykazów z realizowanego zakresu zadań,
- przygotowywanie projektów uchwał w zakresie wynikającym z prowadzonych zadań w uzgodnieniu z radcą prawnym.